Жителите на Виетнам се радват на все по-голяма конкуренция между супермаркетите, включително местните и чуждестранните.
Американският консултантска компания A.T. Kearney поставя Виетнам и нейните 83 млн. жители на третото най-привлекателно място в световен мащаб за търговия на дребно, след Индия и Русия и преди Украйна и Китай.
През 2005 г. търговията на дребно е нараснала с 20% в страната при оборот от 23 млрд. долара. Според официалните статистики показателят ще надмине 50 млрд. долара през 2010 г.
"Виетнам ще последва примера на Китай и Тайланд, т.е. ще премине от система на традиционни пазари към такава със супер- и хипермаркети и специализирани магазини", предвижда генералният директор на Metro Vietnam.
Първият местен супермаркет се появява във Виетнам през 1995 г. (Citimart), а първият чуждестранен хипермаркет е френски и е отворен през 1998 г. (веригата BigC, днес в ръцете на Casino).
Но, пострадала от азиатската криза, страната е трябвало да почака до 2000 г., за да започне да „изплува“ клиентелата за този нов вид пазари - подвластни на рекламни послания млади хора от градовете и граждани от средната класа.
"Толкова е приятно да си на чисто място, с климатик и голям избор от продукти и където няма нужда са се пазариш", коментира 40-годишна домакиня пред AFP.
В момента във Виетнам има пет местни вериги и две чуждестранни. Местните се възползват от по-добро местоположение и преференциални цени, но им липсва опит и добре обучени кадри. Според наблюдатели местните вериги спешно ще трябва да вземат крути мерки, с оглед предстоящото влизане на страната в Световната търговска организация, за запазване на сегашните си позиции.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.