Италианската компания Benetton обяви спад от 7% в чистата си печалба за първото тримесечие спрямо същия период на миналата година, до 24 млн. евро. Продажбите за тримесечието обаче отбелязват ръст от 8,6% на годишна база до 416 млн. евро.
Прогнозите на анализаторите бяха за запазване на печалбата на равнището й от първото тримесечие на 2005 г. или за лек спад.
Benetton потвърди очакванията си за цялата 2006 г., като предвижда увеличение в продажбите си, най-малко равняващо се на това от предходната година (+3,5%).
През изминалото тримесечие компанията е осъществила най-големи продажби в Южна Корея, Китай и Индия. Според анализатори Benetton изпитва трудности в развитието си в световен мащаб предвид сериозната конкуренция на марки като испанската Zara или шведската H&M, чиито успех се дължи на бързото въвеждане на последните тенденции, наблюдавани в „уличната мода“ сред младите.
Така след като през 90-те години на миналия век компанията се радваше на огромна популярност заради считаните за провокативни и оригинални реклами, то сега славата й в Европа малко е позалязала, коментират пазарни наблюдатели.
В понеделник акциите на компанията се понижиха на борсата в Милано с 5,74% до 11,46 евро за брой.