През последната година се наблюдава скок на търсенето на пътувания и това ще продължи и през лятото. Ако се запазят настоящите икономически фактори и натискът на цените на горивата продължи да е висок, това ще бъде много голямо предизвикателство за авиационния бранш. Това прогнозира в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria Гаит Ал Гаит, главен изпълнителен директор на flydubai, в коментар за перспективите пред авиационния сектор и развитието на компанията.
Той смята, че 2023 г. ще е много трудна година.
"Повишените цени на петрола оказват силно влияние върху нашия бизнес. Има големи колебания на цените, върху което ние нямаме контрол. Може да се опитате да летите по-икономично, но при случващото се с петрола, единственият ни инструмент е да се опитаме да прехвърлим тази цена върху пътуващите, което не е добре за нас. В краткосрочен план ще се справим, заради увеличеното търсене, но в дългосрочен план това ще е невъзможно за преодоляване препятствие и се надяваме да има подобрение. За нас това е огромен разход, но за жалост, почти няма какво да се направи в момента", коментира събеседникът.
Базираната в Дубай авиокомпания flydubai отчита скок в търсенето на полети от началото на годината, след като през 2021 г. успя да формира печалба въпреки предизвикателната бизнес среда. Превозвачът планира да се възползва от ръста в желанието за пътуване след две години, в които повечето хора си стояха у дома или посещаваха предимно близки до родината си дестинации.
Flydubai очаква силен летен сезон и увеличава капацитета си по най-натоварените маршрути, сред които са Баку, Тбилиси, Малдивите и Сараево.
Ал Гаит коментира, че в Обединените Арабски Емирства планът, който държавата е приела за справяне с пандемията, е дал много положителни резултати.
"С идването на 2021 г. ние успяхме да овладеем пандемията и вече сме на едно добро ниво. Във flydubai увеличихме полетите и в началото на годината вече постигнахме нива, по-високи от предпандемичния период. През 2021 г. имаме с около 20% повече полети спрямо нивата преди пандемията", каза изпълнителният директор на компанията.
Той очаква нивата на пътуванията, особено що се отнася до бизнес пътуванията от и до Арабските емирства, да се върнат на предпандемичните си нива.
Кои са седемте нови дестинации на flydubai? Има ли недостиг на персонал в компанията? Как ще се увеличи обемът полети от и за Дубай? С колко нови самолета ще разполага flydubai?
Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "В развитие" може да гледате тук.
преди 2 години не очаквай интелектуални чудеса от магистралната труженичка ... бивша... сега е "инфлуенсър" ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Вкиснат, преди 100 години в Ню Йорк е имало повече от 12 хиляди електрически таксита. И кво от това? Защо изчезнаха като ланския сняг? Напъни си зелката да се сетиш каква е причината. Тя и сега е налице. Но за тебе очевидно попръжните са основен начин на изразяване. С толкова акъл и това е много. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Ръбче, в момента в света фъркат повече от 50 електрически самальота. Словенците има поръчки за 3-4 години напред. Фирмата е с 250 човека, а произвеждат повече от могучая на година. Батерията на самолетчето е 24кВтч, зарежда се за 2 часа, лети един час и изминава около 200км, ако зареждаме на нощна тарифа, София-Пловдив струва лев и 50ст... Найс, а?! Льoхман, кoпейка... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Гаит Aл Гаит: Предизвикателство за авиационния бранш са цените на горивата === Решението е просто като фасул. Слагат на самолетите по две-три ветрени мелници и те от вятъра ще произвеждат ток, който ще върти витлата на самолета. За по-сигурно ще турят и фотоволтаци. И няма нужда от никаква нафта и керосин. отговор Сигнализирай за неуместен коментар