Продажбите на компанията са се повишили до 164 339 броя от 118 030 броя през същото тримесечие на миналата година.
От моделите на Volkswagen, в които са включени и тези на чешкото подразделение Skoda, са били продадени 145 328 броя. Продажбите на производителя на луксозни модели Audi, също собственост на групата, са се увеличи над два пъти до 19 011 броя в Китай.
Добрите резултати идват на фона на загубата на пазарен дял в страната през предходните няколко години. През 2005 г. продажбите на Volkswagen там са намалели до 570 876 броя от 648 490 през 2004 г., а пазарният дял се е понижил до 17.3% в сравнение с 25.2% преди три години.
В голяма степен ръстът на китайския пазар през първото тримесечие се дължи на новите модели на групата. Джойнт венчърът FAW-Volkswagen планира да представи модела Sagitar и още 10-12 нови модела в Китай до края на 2009 г.
От компанията заявиха, че очакват добри резултати на китайския пазар и през започналото вече второ тримесечие.
Групата е сключила договор за доставка на стомана с двата най-големи китайски производители - Angang Group и Bao Steel. Очаква се и постигане на споразумение за доставка на автомобилни части от китайски производители за около1 млрд. долара годишно.
В началото на миналия месец Volkswagen отчете ръст от 62% в чистата си печалба за изминалата година до 1.12 млрд. евро, което бе първото годишно повишение от 2001 г.