Междувременно икономическите отношения на САЩ с Китай стават все по-несигурни с всеки изминал ден. Ако се влошат допълнително, това също ще тласне САЩ към по-малко търговия и по-малко евтини стоки. Бъдещето на търговията е голяма неизвестност, но ако се обърнем навътре, американците няма да могат да поддържат същите нива на потребление.
И накрая, ако наистина се отнасяме сериозно към опазването на планетата, да бъдем добри глобални граждани ще изисква повече от шофиране на електрическа кола или инсталиране на слънчеви панели. Това означава да консумираме по-малко, за да изхвърляме по-малко отпадъци. Може би това означава да караме само с един хладилник или да избягваме бързата мода за еднократна употреба.
Американците са склонни да харчат прекалено и да купуват евтини заместители, вместо да спестяват за по-дълготрайни и по-качествени стоки. Това е функция на достъпността на евтините стоки, на това, че имаме повече място за съхранение на нашите покупки, а също и на културата, при която купуването на неща запълва част от празнотата в душите ни. Европейците не са непременно с по-щастливи души, но те просто намират други, по-екологични начини за удовлетворяването им - като например отидат на дълга разходка с велосипед.
Накратко, с по-високи цени, по-екологично осъзнато население и намалена търговия, която носи по-малко евтини продукти, американците може да трябва да свикнат да консумират като европейците. Със сигурност няма да усещаме липси, но ще намалим излишъците си, може би ще се замисляме повече за това какво купуваме и ще предпочитаме по-малко стоки с по-високо качество.
Какво би означавало това за икономиката на САЩ? Европейските нива на потребление вървят с по-ниски нива на растеж. Изглежда, че нашето ненаситно потребление е това, което подхранва икономиката. Но не трябва да е така. Дългосрочният, устойчив растеж не идва в резултат от затъване в дългове, за да купуваме неща, от които всъщност не се нуждаем. Той идва от технологиите и иновациите, чрез които измисляме нови продукти и по-добри начини за правене на нещата. Икономика, основана на потреблението, не е устойчива.
Бизнес професорът от университета Тъфт (в щата Масачусетс – бел. прев.) Амар Байд твърди, че това, което е уникално и страхотно в американското потребление, е склонността към нови продукти и нови идеи. В исторически план Америка е била отворена за това нация. Това, а не само обемът, е което стимулираше американския растеж, защото създава енергичен пазар, където новите продукти могат да се настанят, да експериментират и да се подобряват. Интелигентното купуване, като същевременно се поддържа отвореност към нови неща, може да бъде основата на една по-устойчива и растяща икономика.
преди 2 години Искам да видя как средния американец ще слезе от големия си пикап(пък бил той в бъдеще и електрически) и ще го замени с нещо от класа на Поло, Фиеста или Корса ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години по едно каче зеле дядя вова , не по две като теб ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Невинен? Пешето невинен? Ти да видиш! Той е невинен, че е бял и не става за CNN по сегашните стандарти. Това да, онова не. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Дреме ми за американците. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Не е Пешо виновен, така си е излязъл превода от гуглъ транцлейт. Четох го това преди повече от седмица някъде на английски. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Американците ще трябва да се научат да консумират по-малко, като европейците >> Пеше, не става. Куца заглавието. Отиди малко на стаж в БНР, там има сущи чеда на Гьобелс.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар