Продажбите на компютри в Азия, без Япония, са се увеличили с 32,6% през последните три месеца на миналата година. Според изследователския кабинет Gartner 11,6 млн. компютри са били продадени в Азия през четвъртото тримесечие.
Повишението, което се дължи на силното търсене от страна на Индия и Китай, е допринесло за ръст от 26,2 на сто за цялата 2005 г. спрямо предходната до 41,8 млн. броя.
„Това беше изключителна година за персоналните компютри, с отбелязване на процентен ръст, недостиган от 2000 г. насам“, посочват от кабинета.
Китайският производител Lenovo е лидер на пазара с 18,7% дял от продажбите за годината спрямо 18,3 на сто през 2004 г.
Hewlett-Packard се нарежда на второ място, като пазарният му дял е от 10,6 на сто (9,7% за 2004 г.), а Dell е на трета позиция със 7,4% дял от продажбите.
Dell е най-голямата компания в сектора в световен мащаб, следвана съответно от HP и Lenovo.