IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Алекс Нестор: От 2035 г. Канада забранява продажбата на превозни средства с ДВГ

Държавата започва изграждането на инфраструктура за зелен транспорт, посочи вицепрезидентът на Канадско-българската бизнес мрежа

21:00 | 15.07.21 г.
Алекс Нестор: От 2035 г. Канада забранява продажбата на превозни средства с ДВГ

Канада ще забрани продажбата на леки, лекотоварни автомобили и пътнически автобуси с двигатели с вътрешно горене от 2035 година. С новото решение канадското правителство съкращава с пет години сроковете за постигането на тази цел. Първоначално продажбата на конвенционалните превозни средства е трябвало да бъде преустановена през 2040 г. По изчисления на правителството, в момента транспортният сектор генерира 25% от парниковите емисии на Канада, това съобщи в ефира на Bloomberg TV Bulgaria, в предаването „В развитие" експертът по темата Алекс Нестор, вицепрезидент на Канадско-българската бизнес мрежа.

"Забраната за продажба на леки автомобили с вътрешно горене е само част от амбициозните цели на Канада за постигане на по-чиста, зелена и иновативна икономика. Причината за този екологичен процес се крие в конкуренцията ѝ с Европейския съюз и Зелената сделка. Това кара държавите от Европейския съюз също да съкращават сроковете", коментира той.

Алекс Нестор посочи, че западните демокрации развиват икономиката си чрез процеса на „творческо унищожение“ – политики с цел насърчаване на иновациите чрез въвеждане на нови работни места и професии.
Той обясни, че по този начин западните демокрации са с една крачка напред в развитието си и това е тяхната основна политика, когато става въпрос за пазарна икономика.

„Във връзка със Зелената сделка и действията на Канада по отношение на енергийния сектор се наблюдават същите процеси с изключение на това, че са приложени от администрацията, което е напълно логично“, отбеляза вицепрезидентът на Канадско-българската бизнес мрежа.

Той очаква тези промени да имат силно въздействие върху икономиката и индустрията на тези държави, и е убеден, че без участието на държавата и без регулатора, няма как да се случат.

Алекс Нестор е на мнение, че въпреки желанието на някои иновативни компании от сектора на възобновяемите източници да се развиват без помощта на правителството, няма как да се случат подобни процеси.

Той разкри, че в момента Канада няма нужната инфраструктура за прилагане към зелен транспорт до 2035 г. Затова правителството си е поставило за цел до 2035 г. да я изгради или чрез инвестиция на самата държава или през публично-частно партньорство. Експертът е категоричен, че зеленият план няма как да се осъществи, ако инфраструктурата не е на нужното ниво.

„Канада ще се фокусира върху производството на електродвигатели за автомобили. Голяма част от пазара се ориентира към електрическите коли, докато в един момент няма да има никакво производство на коли с вътрешно горене, прогнозира Алекс Нестор. – Този иновативен и зелен процес ще се стимулира чрез държавни субсидии, а друг фактор ще е и зелената такса върху количеството въглероден диоксид.“
Той поясни, че тази такса все още не е много висока – приблизително 20 долара за метричен тон CO2, но след всяка година ще се увеличава с 20 долара, което в бъдеще ще се превърне в значителна сума.

Нестор изчисли, че по този начин Канада ще излезе една от първите държави по скъп данък на метричен тон, което трябва да стимулира бизнеса да търси нови иновативни решения и все повече да се обръща внимание на възобновяемите енергийни източници.

Каква е канадската правителствена програма за намаляване на въглеродните емисии? Има ли зависимост на Канада от петрола?

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Видеа с всички гости на предаването “В развитие” гледайте тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:10 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още