Китайският производител на компютри Lenovo, който в момента е номер три на световния пазар, разочарова анализаторите с финансовите си резултати за тримесечието, въпреки че печалбата му е скочила с 12% до 365 млн. хонконгски долара (47 млн. щатски долара).
За повишението в голяма степен е допринесло закупеното през 2005 г. компютърно подразделение на IBM за 1,25 млрд. долара. Пазарът обаче явно е очаквал китайската група да разчита и на предишните си ресурси, заради което прогнозите бяха за значително по-висок ръст, а именно – от 40% до 459 млн. хонконгски долара.
Не много известна извън Китай, където е лидер по продажби, компанията е загубила известна част от пазарния си дял за периода за сметка на Dell и HP, но се надява да засили позициите си благодарение на опита на IBM в областта на преносимите компютри.
Обемът на продажбите на Lenovo се е увеличил едва с 12,6% за периода, докато според изследователската агенция IDC в световен мащаб ръстът е 17,1 на сто.
От октомври до декември акциите на компанията са загубили цели 5% от стойността си на борсата в Хонконг, като след обявяването на резултатите за тримесечието книжата се понижиха с нови 2,16 на сто до ниво от 3,40 хонкогски долара (2,28 щатски долара).