Интернет търсачката Google през 2005 г. е отнела от Apple Computer челното място в класацията на най-влиятелните марки на световно ниво според годишната класация на brandchannel.com. Google бе лидер в класацията през 2003 г., но през 2004 бе изместена от Apple.
Услугата за интернет телефония Skype, собственост на eBay, заема трето място в класацията.
От годишната анкета, направена сред 2 528 професионалисти в сектора, става ясно, че американската верига Starbucks е на 4-та позиция през 2005 г., следвана от Ikea, шведският специалист в обзавеждането.
Арабската телевизия Ал Джазира е на 25 място тази година, срещу 5-о място за 2004 г.
Анкетата не взима предвид икономическата и финансова стойност на марката, като по този показател най-често за печеливш е сочена Coca-Cola.
Brandchannel дава и конкретни резултати за големите региони. Така например в Северна Америка Apple, Google и Starbucks формират челната тройка, следвани от компанията за стоки на дребно Target и Ланс Армстронг - колоездачът, успял да наложи своя марка.
В Европа петте най-големи европейски марки са Nokia, Ikea, Skype (чието седалище е в Люксембург), испанската модна империя Zara и BMW.
Азиатските марки Sony, Toyota, Samsung и LG доминират в Тихоокеанска Азия, следвани от банка HSBC.