Щатският производител на автомобили Ford Motor съобщи, че е продал 82 225 автомобила от собствената си марка в Китай през 2005, което представлява ръст от 46% на годишна база, благодарение на разширената линия модели.
Общите продажби на марки на дъщерни компании, включително тези на Mazda Motor, според Ford са надминали очакваните 220 000 броя през миналата година.
Изявлението на компанията идва след като конкурентната General Motors регистрира по-рано през месеца увеличение от 35% в продажбите си през 2005 г. в Китай до 665 390 броя, изпреварвайки за първи път Volkswagen, чуждестранният лидер в продажбите.
Главният джойнт венчър на Ford в Китай с Changan Automotive Group е регистрирал рекордни продажби от 61 013 броя, ръст с 41%.
От Ford Motor China Ltd. заявиха, че очакват Ford Motor Company като цяло да реализира отново значителен ръст в общите си продажби в Китай през 2006, благодарение на силната линия продукти, разширената дистрибуторска мрежа и подкрепата на Ford Automotive Financing China.
Общите продажби на автомобили в Китай през 2005 г. са се увеличи с 21% до близо 4 милиона броя. За сравнение, през 2004 г. те отбелязаха относително слаб ръст от 15%, а през 2003 се удвоиха.
Анализатори очакват продажбите да се увеличат с около 20% тази година благодарение на силното търсене на по-евтини модели.