Купуващите онлайн значително са увеличили интереса си към Google като източник за търсене в интернет по време на празниците, става ясно от изследване на специализирания кабинет Hitwise.
Според проучването 11,1% от всички посещения в мрежата през декември, с цел покупка, са намерели източника си от Google, което е значително покачване спрямо предходната година. eBay обаче най-значително е генерирал трафик към сайтовете за онлайн продажби, с над 13%.
Търсачките Yahoo! Search и MSN Search на Microsoft имат дял съответно от 4,05% и 0,79%.
От своя страна, Amazon.com, най-посещаваният сайт за онлайн продажби след eBay, е генерирал едва 0,75% от посещенията към други сайтове за покупки на дребно, уточняват от Hitwise.
Близо 18,3% от всички посещения на сайтове за продажби произлизат от търсачките.
Според Hitwise, eBay, Amazon.com, Froogle, сайтът за онлайн покупки на Google и Shopzilla на BizRate, са четирите сайта към които основно е насочен интересът на потребителите, направили своето търсене чрез Google.