От компанията очакват подобен ръст да бъде регистриран и през настоящата 2006 година.
За да стимулират по-нататъшния бурен растеж на продажбите си на китайския пазар, който най-вероятно през тази година е изместил Мексико, най-големия международен пазар на групата, от PepsiCo планират инвестиции в размер на 850 млн. долара през следващите три години.
За цялата 2005 година продажбите на щатския производител в Китай са нараснали до близо 1 млрд. долара.
Предвидените инвестиции са част от стратегията на PepsiCo в ожесточената му конкурентна борба с най-големия световен производител Coca-Cola за ръст на продажбите на китайския пазар, след спада в продажбите му в САЩ, Германия и други европейски страни.
Средната консумация на безалкохолни напитки в Китай е все още относително ниска, като средно на човек от населението в страната се падат осем безалкохолни напитки на година, в сравнение със 150 в Хонконг.
Щатските компании все още срещат редица трудности на китайския пазар, тъй като основната част от населението консумира чай, а конкуренцията е жестока заради редицата местни производители на безалкохолни напитки.
Водещият китайски производител на безалкохолни напитки – компанията Wahaha, регистрира приходи от 10 млрд. юана (1.24 млрд. долара) за първи път от 2003 година благодарение на популярността на продукта си “Future Cola".
Това превърна компанията в петия по големина световен производител на безалкохолни напитки.