IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Да шофираш в хипермаркет

Следващата стъпка ще е развиване на „мобилната търговия“, или иначе казано – пазаруване по мобилния телефон

11:26 | 05.01.06 г.
Автор - снимка
Създател
Да шофираш в хипермаркет

Френската верига от хипермаркети Auchan си е поставила за цел да развие нова форма на пазаруване. През следващата седмица компанията ще отвори своя втори експериментален център за продукти, които могат да бъдат закупени не от традиционните рафтове, а поръчани на място чрез специален екран и доставени опаковани десетина минути по-късно на изхода на „магазина“, откъдето клиентът ги откарва с колата си.

Хипермаркетът е изграден до Лил, в близост до първия и значително по-малък Auchan Drive, който бе отворен през 2000 г. В новия магазин ще има близо 2000 стоки, които могат да бъдат избрани на един от десетките екрани. Опитът от първия хипермаркет обаче поражда очаквания клиентите и на този магазин да предпочитат главно продукти, които се предлагат в по-обемни разфасовки.

Купувам това, което не мога да открия в кварталния магазин, както и стоки, които не мога да пренеса без кола: десетлитрова минерална вода, петкилограмов прах за пране, голям пакет храна за котката. Поръчвам ги, плащам с кредитна карта и след десет минути паркирам на указаното място, където служител на магазина слага покупките в багажника на колата“, обяснява пред вестник „Фигаро“ мъж на средна възраст, който очевидно е доволен от тази система.

Марката Chronodrive, която стана известна през 2004 г. и е създадена отново от Auchan, функционира на подобен принцип – отивате с автомобила си до хипермаркета, за да вземете стоките. Разликата е, че ги поръчвате направо от вкъщи чрез специален сайт. Този тип пазаруване обаче има по-малък успех, защото потребителите са с нагласата, че когато поръчат нещо от дома си, очакват поръчката да бъде доставена в дома им, без да се налага да излизат.

От френската компания обясняват, че следващата стъпка ще е развиване на „мобилната търговия“, или иначе казано – пазаруване по мобилния телефон. Блокирани в задръстване, клиентите ще могат да се обадят по мобилния в магазина или да влязат в сайта му, да поръчат нужните им продукти и когато успеят, да минат да ги вземат.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:26 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още