IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Все по-малко американци ходят на кино

15:57 | 22.12.05 г.
Автор - снимка
Създател
Героите от „Хрониките на Нарния“; плакат на Disney
Героите от „Хрониките на Нарния“; плакат на Disney

За трета поредна година посещенията на кинозалите в САЩ намаляват, понижават се и приходите на киноиндустрията въпреки поскъпналите билети. Според информация на икономическото издание Les Echos в периода между 1-ви януари и 19-ти декември 2005 г. щатските кинозали имат общи приходи от 8,3 млрд. долара спрямо 8,9 млрд. за същия период на миналата година.

Ситуацията едва ли ще се промени до края на годината, въпреки че Холивуд възлага големи надежди на последните си хитове - „Хрониките на Нарния: Лъвът, вещицата и дрешникът“ и „Кинг Конг“.

Кинг Конг“ дори започна да разочарова Universal с обидно ниските си приходи. Римейкът на култовия филм от 1933 г., направен за 207 млн. долара, събра едва 9,8 млн. долара в първия си ден по кината спрямо 18,2 млн. за премиерата на първата част на „Властелинът на пръстените“.

Все пак в първия си уикенд на излъчване историята за гигантската маймуна привлече 50 млн. долара приходи, което обнадежди създателите й и показа на експертите, че потенциалът на една продукция не може да бъде оценен на базата на еднократно сравнение.

Хрониките на Нарния“, новият филм на Disney по романа на Клайв С. Луис, е заснет за 180 млн. долара и надмина очакванията на Холивуд с 67,1 млн. приходи в премиерния си уикенд. Смята се обаче, че интересът към продукцията се дължи отчасти на модата на фантастичния жанр като цяло, започнала след излизането на „Властелинът на пръстените“, „Хари Потър“ и „Междузвездни войни: Епизод ІІІ“. Още на втория уикенд след появата си по кината филмът на Disney започна да губи публика и очакванията са тенденцията да продължи до края на годината.

Изправен пред понижаващите се приходи, Холивуд обвинява Интернет. „Пиратството наистина е проблем, но причина за отлива от кинозалите е и отегчението, което предизвикват „горещите хитове“ на киноиндустрията“, коментира кинокритикът Брандън Грей от Box Office Mojo. Публиката се умори от скъпи, но скучни филми. Време е студията да преоткрият силата на добрите истории, като не залагат само на ефекти и реклама, добавя той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:58 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още