IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Българското розово масло с потенциал да се задържи трайно на пазара в Китай

Необходими са инвестиции от производителите и държавата, за да може българските стоки да се позиционират на пазарите в Азия, посочи Десислава Дончева на БККИР

12:09 | 16.09.20 г. 1
<p>
	<em font-size:="" pt="" style="color: rgb(102, 102, 102); font-family: ">Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Трудно могат да бъдат позиционирани българските стоки на китайския пазар. България е малка държава и е нужна солидна инвестиция от страна на производителя, за да си позволи по-дълготрайно присъствие на държавно субсидирания вътрешен пазар на Китай. Продуктът, който има потенциал и капацитет да се задържи на азиатския пазар, е българското розово масло. Това прогнозира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Десислава Дончева, председател на Българо-китайската камара за индустриално развитие.

"След пандемията китайският пазар обърна фокуса си към вътрешното потребление, по този начин беше спасена икономиката на Китай. Това вътрешно търсене и свръхпроизводство, причинено от мащабните държавни субсидии, са основните пречки за навлизането на български и европейски стоки на китайския пазар. Но една специфична стока има потенциала да го направи и това е българското розово масло", обясни тя.

Десислава Дончева коментира, че дори и Споразумението за географски наименования да дава спецификация на продукта и да премахва наличието на не толкова качествени заместители, все пак са необходими инвестиции както от страна на производителите, така и от страна на държавата, за да може този сектор да утвърди своето присъствие на пазарите в Азия.

"Също толкова трудно е за другите български продукти да се позиционират на китайски пазар. Сключват се търговски взаимоотношения, но те са единични и еднократни със срок от една до две години. Затова Българо-китайската камара за индустриално развитие предприе изграждането на български инкубатор за продукти и услуги в Гуанджоу, чиято цел ще бъде разширено проучване на търсене чрез мостри и продукти. Така ще разберем до някаква степен какво всъщност търси китайският потребител", посочи председателят на Българо-китайската камара за индустриално развитие.

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването на "Бизнес старт" може да видите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:08 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Свят виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 0
be_google
преди 4 години
като се качи още малко МРЗ и само лудите ще ходят да берат розов цветове в 4 сутринта и за 50 стинки на кило. Имигрантите също не са дошли за да стават толкоз рано.....дрън - дрън са това розите. лавандулата бодеш и жънеш 4-5 пъти , а розата ти трябват РОБИ! Няма ги вече - роби сме ама за 2000-3000-4000 най-много в Европата и щатско
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още