IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Китайският сектор за споделени велосипеди се фокусира върху печеленето на пари

Преструктурирането на индустрията дава началото на ожесточена битка за оцеляване между компаниите, развиващи бизнес за споделени велосипеди

12:57 | 21.09.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Улиците на Пекин са обхваната от цветна стихия, след като неотдавнашната консолидация в бизнеса за споделени велосипеди премахна редица местни играчи. Анализаторите смятат, че компаниите все още търсят начини за монетизиране на своя бизнес, пише Nikkei Asia Review.

Основните цветове по улиците – бяло, жълто и синьо, отразяват резултата от преструктурирането на индустрията. Белите велосипеди са стопанисвани от Hellobike, която е подкрепена от технологичния гигант Alibaba Group Holding; жълтите колелета са притежание на Ofo и Mobike, които трябваше да сменят цвета от оранжево, след като Meituan Dianping придоби вторите срещу 2,7 млрд. долара в началото на 2018 г.; а белите велосипеди принадлежат на Bluegogo, която беше закупена от Didi Chuxing. 

Изгледът на днешния пазар за споделени велосипеди е коренно различен от преди три години, когато индустрията беше препълнена с нови имена и капитал.

След налагането на регулаторна рамка на този бизнес, инвестициите рязко се стопиха и по-малките играчи бяха „изядени“ от големите имена.

Потребителите вече не могат да оставят велосипедите където си пожелаят, а компаниите са принудени да осигурят по-добро управление.

През септември 2017 г. Пекин забрани добавянето на нови велосипеди в града - ход, който беше последван и от други големи градове. През 2018 г. китайската столица постави таван на броя на колелетата до 1,9 млн. броя, посочвайки, че може допълнително да свие техния брой.

Тази цифра е с 20% по-ниска от броя на велосипедите, използвани от бизнеса през 2017 г.

Данните посочват, че споделените велосипеди са били използвани 1,42 млн. пъти дневно в Пекин и околността през първата половина на 2018 г., което значи, че всяко е било карано по 0,7 пъти средно на ден. За Mobike и Hellobike тези стойности са съответно 1,7 и 1,6 пъти дневно.

През април двете компании обявиха, че удвояват таксата за Пекин до 1 юан (14 цента) за 15 минути. През юли Mobike също повиши своята основна такса за редица региони и градове.

Потребителите вероятно биха били съгласни с по-скъпата услуга, естествено, ако от това биха извлекли някакви ползи.

Битката между компаниите за споделени велосипеди е само началото на войната за оцеляване. Смяната на световете бележи едва старта на тази борба.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:24 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още