Група, водена от италианската строителна фирма Impregilо, ще започне работа следващата година и се очаква да приключи през 2012 г. Минаващ над пролива Месина, мостът ще бъде дълъг 4 километра и ще улесни много двучасовото пътуване с ферибот и влак.
Оспорваният проект е планиран още през 60-те години на миналия век. Той е и един от най-големите строителни проекти, изпълнявани в Европа, но причини доста дискусии в Италия.
Премиерът Силвио Берлускони го рекламираше като двигател на развитието в южните части на страната, който най-накрая ще обедини Италия, свързвайки Сицилия с континента.
Мащабът на проекта освен това ще подчертае инженерната сила на Италия и ще поукраси увехналия й имидж на бореща се с трудностите икономика.
За критиците планът не е нищо повече от предизборна идея, която ще изразходва милиарди евро. Те посочиха и опасностите от построяването на мост в област, която е била разлюлявана от земетресения.
Конструкцията ще поддържа двойна шестлентова магистрала и четири линии за високоскоростни влакове.
Сред останалите членове на спечелилата проекта група са японската компания Ishikawajima-Harima Heavy Industries, испанската Sacyr Vallehermoso и няколко по-малки италиански компании.
Конкурент на победителите в надпреварата бе италианската Astaldi, чиито акции паднаха с над 3% при оповестяването на новината.
В края на септември Берлускони обяви и скорошното стартиране на планове за построяване на подводен бент, който да защитава Венеция от наводняване.
Проектът, на стойност 4.5 милиарда евро, е наречен Моуз /италианският вариант на Мойсей/, ще бъде завършен до 2011 година.