Tesco Plc, най-голямата верига супермаркети във Великобритания, съобщи, че печалбата за първото фискално шестмесечие се е увеличила с 18%, след като цените са били намалени, за да бъдат привлечени повече клиенти.
Чистата печалба е достигнала 641 млн. паунда (1.2 млрд. долара) за периода до 13 август от 543 млн. паунда година по-рано. Анализаторите предвиждаха печалба в размер на 620 млн. паунда.
Главният изпълнителен директор на компанията Тери Лийхи намали цените със 147 млн. паунда тази година и разшири асортимента от стоки. Мерките се наложиха, след като увеличените цени на горивата и по-високите лихвени равнища оказаха влияние върху потребителските разходи.
Групата, която притежава 30.5% пазарен дял във Великобритания, увеличава дейността си и в други страни, сред които Полша, Унгария, Словакия и Тайланд.
Акциите на Tesco са добавили 1.5% към стойността си тази година спрямо 25% за миналата, докато тези на конкурента J Sainsbury Plc са се увеличили с 4.8%.
От компанията заявиха, че планират през второто тримесечие да създадат 7 500 работни места във Великобритания и други 9 500 в цял свят.
Според доклад от миналата седмица на националното статистическо бюро продажбите на дребно в страната са били в застой през август, след като се понижиха под предишни оценки през юли.