IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ръстът на потреблението в Китай през 2019 г. е много вероятно да се забави още

Сегментът на луксозните стоки изглежда обаче е незасегнат от общото забавяне в търговията на дребно

14:45 | 12.02.19 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

През тази година ръстът на потреблението в Китай е много вероятно да се забави още повече, заяви във вторник представител на търговското министерство, цитиран от CNBC. Това подчертава нарастващите рискове, пред които е изправен Китай заради търговската война със САЩ.

Китайските власти вече предприеха серия от мерки в подкрепа на икономиката, за да се смекчат последиците от търговския спор за бизнеса и инвестициите. Именно на огромната потребителска база се разчита да смекчи забавянето на растежа.

„Натрупаните средносрочни и дългосрочни противоречия и рискове в икономическото развитие ще станат по-забележими през 2019 г.“, каза Ян Бин, представител на търговското министерство пред репортери по време на брифинг. От неговите думи стана ясно, че натискът, пред който е изправен потребителския пазар, ще се увеличи и растежът на потреблението вероятно ще се забави още повече.

Ян заяви още, че отслабването на продажбите на дребно през миналата година се дължи на „периодичните“ слабости в продажбите на автомобили и разходите, свързани с жилищата, въпреки че в други сектори продължава да се наблюдава относително нормален растеж.

Продажбите на най-големия автомобилен пазар в света се свиха за първи път от 1990 г. насам.

Ръстът на продажбите на дребно по време около посрещането на Китайската нова година се забави до най-ниските си нива поне от 2011 г., което е допълнителен сигнал, че потребителите остават предпазливи, докато икономиката е натиснала спирачката.

Ян Бин обаче предупреди, че няма нужда от прекалено мрачни прогнози в търговията на дребно, тъй като мерките за подкрепа от страна на правителството трябва да смекчат негативния ефект.

Сегментът на луксозните стоки изглежда обаче е незасегнат от общото забавяне в търговията на дребно.

Именно силното китайско търсене помогна на L'Oreal и Estee Lauder да отчетат по-високи от очакваните продажби през четвъртото тримесечие на миналата година.

От Royal Caribbean Cruises дори заявиха, че започват 2019 г. с рекордни резервации за круизи и по-голямо търсене от страна на китайските туристи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:45 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още