IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Данон потвърди силния спад в печалбата си за шестмесечието

11:54 | 01.09.05 г.
Автор - снимка
Създател
Данон потвърди силния спад в печалбата си за шестмесечието

Френската група Данон обяви в четвъртък, че финансовите й резултати за първото шестмесечие на 2005 г. съвпадат с обявените през юли очаквания. Чистата печалба на компанията за периода възлиза на 346 млн. евро, което е понижение от 36,74% в сравнение с първите шест месеца на миналата година.

На 21 юли Данон съобщи, че за полугодието има печалба от 347 млн. евро спрямо 547 млн. евро за същия период година по-рано, като спадът се обяснява с големите загуби от участието в губеща американска компания от хранително-вкусовия сектор.

Продажбите на френската група за шестмесечието са се увеличили с 6,5 на сто до 6,437 млрд. евро. Оборотът за деветте месеца на 2005 г. ще бъде обявен на 19 октомври.

Данон е сред лидерите в световната хранително-вкусова промишленост. Компанията има водещи позиции в три основни области: млечни продукти (на първо място), напитки на млечна основа (отново N1) и бисквити и зърнени храни (на второ място).

Групата присъства в 120 страни и има 90 хил. служители.

Според анализатори Данон има множество силни страни и солидни положителни перспективи пред себе си, като се имат предвид широката гама продукти, които се радват на голям успех на вътрешния и международните пазари, капацитетът на компанията за иновации и приспособяване към вкуса на потребителя и залагането на пазарни сегменти с добър потенциал за развитие, като този, насочен към децата или към интересуващите се от спорт и диети хора.

От друга страна пред бъдещото развитие на компанията стоят и някои ограничения. Сред основните рискове е възможността за загуба на досегашните позиции заради все по-силната конкуренция в сектора. Освен това се наблюдава забавяне на ръста в продажбите във Франция. Големите имена в бранша имат особено силни позиции на щатския пазар, където „крадат“ от пазарния дял на Данон. Това важи в най-голяма степен за продукти като минералната вода – марките Aquafina на Pepsi и Perrier на Nestle. Coca-Cola също има амбиции в този сегмент със своята трапезна вода Dasani, която се стреми да печели популярност и на Стария континент.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:18 | 29.08.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още