Страните, в които се проучват възможностите за разширяване, към момента са Полша, Русия и Унгария. Няма значение от коя точно страна компанията ще стартира разширението на бизнеса си, тъй като в някакъв момента тя ще покрие и трите страни, заяви ръководителят на компанията Ли Скот.
Кампанията за навлизане в страните от ЦИЕ е част от стратегическата цел за постигане на близо 30% от планирания ръст в продажбите на веригата извън пределите на САЩ.
Слуховете за стремежа на Wal-Mart за навлизане в Унгария датират от януари тази година, като голяма част от анализаторите считат, че това може да стане чрез закупуването на унгарска търговска верига.
Според Скот навлизането на тези пазари ще се извърши по-скоро чрез покупки, отколкото чрез построяване на нови магазини, поради факта, че в страната започва да се наблюдава консолидация в сектора.
През 2004 година международните продажби на компанията са съставлявали 21% от общите продажби в размер на 285 млрд. долара.
Изпълнителният директор на Wal-Mart добави, че освен в ЦИЕ, компанията търси възможности за развитие на бизнеса си още в страни като Бразилия, Мексико и Аржентина.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.