Взимайки предвид резултатите от първите три месеца на годината, от Gartner повишават прогнозите си за продажбите за цялата 2005 г. до 750 млн. апарата, което представлява покачване от 13 на сто спрямо предходната година. Предишните прогнози на института бяха за продажби на 720 млн. броя.
През първото тримесечие пазарният дял на Nokia се увеличава въпреки разочароващото представяне в Северна Америка. С 54,9 млн. продадени телефона за периода финландският производител достига дял от 30,4% спрямо 28,8% година по-рано.
Nokia регистрира силни продажби за тримесечието в региона на Тихоокеанска Азия и особено в Китай, където компанията е продала 5,6 млн. мобилни телефона.
За сметка на това германският Siemens отчита едно от най-слабите си тримесечия от 1999 г., като пазарният дял на компанията намалява до 5,5 на сто спрямо 8% за първото тримесечие на 2004 г.
По продажби след лидера Nokia се подреждат американският производител Motorola (пазарен дял от 16,8% с повишение спрямо 16,3% преди година), корейският Samsung (13,3% в сравнение 12,6% година по-рано) и сънародникът му LG (дял от 6,2 на сто, ръст спрямо 5,3% за първите три месеца на 2004).
Делът на Sony-Ericsson остава 5,5%.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.