Въпреки растящите цени на производствените материали и особено на стоманата, основен фактор за понижената печалба на производителите в Китай са спадащите цени на новите автомобили.
За изминалата година се наблюдава понижение в средните цени на автомобилите с 12%, сочи правителствен доклад.
Китай е най-бързоразвиващият се пазар на коли в света, като в следствие на растежа на икономиката и на доходите на населението милиони китайци започват да имат възможност за закупуване на първите си автомобили.
В същото време чуждестранните автомобилопроизводители инвестират милиарди за развитие на бизнеса си в страната и изграждат заводи за сглобяване на автомобили там.
Не толкова обнадеждаващи са обаче данните за първите два месеца на настоящата година. За 2005 г. се очаква ръстът в продажбите на автомобили в Китай да е едва 10% спрямо 2004 г. в сравнение с реализираното покачване от 75% през 2003 година и 15% през 2004 година.
Изследване сред 34-те производители на автомобили в Китай сочи, че едва 11 от тях отбелязват ръстове в печалбите си от началото на годината. Тринадесет отчитат загуба за първите два месеца, докато 10 обявяват спад в печалбите си.
Производството за периода януари-февруари възлиза на 329 300 автомобила, което е с 1.5% под произведените през същия период на миналата година коли.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.