Ръстът е отбелязан въпреки повишените цени на производствените материали, уточняват от компанията, като в същото време предвиждат поскъпването да се отрази негативно върху резултатите за тази година.
Основна роля за доброто представяне на японския производител през 2004 г. са имали “силното търсене извън Япония, както и предлагането на нови и по-атрактивни продукти”, се казва в съобщението на Bridgestone.
Печалбата преди данъци за периода е нараснала със 7,9% до 197,7 млрд. йени (1,43 млрд. евро). Очакванията на компанията бяха за печалба преди данъци в размер на 185 млрд. йени. Продажбите за миналата година пък възлизат на 2,42 трилиона йени (17,51 млрд. евро).
От Bridgestone обявиха, че през следващите пет години възнамеряват да увеличат инвестициите в различни страни по света до около 227 млрд. йени (1,65 млрд. евро).
В началото на годината от компанията заявиха намерението си да изградят два нови завода, които ще заработят до 2006 г. - в Китай и в Източна Европа. Японският производител вече има три завода в Китай и един в Полша.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.