Procter and Gamble в момента е лидер на американския пазар за потребителски стоки, като най-популярните му продукти са бебешките пелени Pampers, прахът за пране Tide, пастата за зъби Crest и др. След планираното сливане с Gillette компанията ще постигне една от основните си цели – да изпревари по пазарен дял англо-холандския гигант Unilever (производител на сапуните и сериите за коса Dove, на студения чай Lipton и сладоледите Heart, дезодорантите Rexona и Axe).
Според рамките на изготвения договор, който в момента е предмет на обсъждания, Procter and Gamble смята да осъществи транзакцията, предлагайки 0,975 свои акции за всяка акция на Gillette, което представлява премия от 18% спрямо цената на затваряне на книжата на компанията в четвъртък.
Очаква се закупуването да бъде финализирано през есента на 2005 г., когато най-вероятно ще бъде получено разрешение за операцията от властите за защита на конкуренцията в страната, уточняват от Procter and Gamble в съобщението си до медиите.
След сливането се планира да бъдат съкратени около 6 000 работни места, или около 4% от всички служители на двете компании.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.