Общо 16,9 млн. нови коли са продадени в САЩ през 2004 г. срещу 16,7 млн. за предходната година, според агенция Autodata.
Продажбите на General Motors са се понижили с 1%, тези на Ford с 4,4%, като само DaimlerChrysler е успял да приключи годината на положителна територия, с ръст от 3% на продажбите.
Пазарните дялове на конструкторите също са се понижили, минавайки от 28 на 27,3% за GM, делът на Ford е минал от 19,5 на 18,3%, докато Chrysler регистрира ръст до 13% срещу 12,8% за предходната година, според Autodata.
Тези слаби резултати показват неблагоприятното състояние на големите имена в американския автомобилен сектор, започнало през 2003 и продължило и през 2004 г.
Само през декември продажбите на General Motors са се понижили с 6 на сто на годишна база, а спадът за ноември е от цели 13%.
Ford се справя малко по-добре през декември с ръст на продажбите от 0,7%, но това е едва второто месечно покачване за годината.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.