Новата компания, наречена Обединена въздушна национална компания, ще обединява заводите Туполев, Илюшин, Сукхой, Иркут, Яковлев и МИГ, уточнява премиерът Михаил Фрадков, цитиран в съобщението.
Според руския всекидневник Комерсан само такова сливане ще успее да привлече като инвестиции необходимите 2,9 млрд. долара, за да бъдат приключени текущите проекти. Целта е новият руски конструктор да заеме световен пазарен дял от 10%.
Новият консорциум, в който държавата ще притежава 51% от акциите, трябва да започне да функционира от юли 2005 г.
Бъдещите партньори обаче са доста скептично настроени относно точната дата на стартиране на бъдещия монополист, което трябва да бъде предшествано от преструктурирането на заводите и превръщането им в акционерни дружества, което ще отнеме поне една година.
Не всички конструктори одобряват проекта или се показват сдържани, като например бившият изпълнителен директор на МИГ Валери Торианин.
След сливането “руските конструктори ще трябва да се откажат от търговските си марки, с които са известни в цял свят”, пише още вестникът.
Руското самолетно производство се опитва да излезе от кризата още след разпадането на СССР - секторът, който тогава беше един от най-силните за съветската икономика, като в края на 80-те години годишно са се произвеждали между 250 и 300 граждански самолета. През изминалата година те са били едва десет, коментира Комерсан.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.