Потребителите в Европейския съюз (ЕС) все още са изправени пред необоснована дискриминация на основата на националност или място на живеене при пазаруване онлайн, показва доклад на Мрежата на европейските потребителски центрове. Темата коментираха директорът на Европейски потребителски център България Игнат Арсенов и председателят на БАЕТ и собственик на Store.bg Петър Ванчев в предаването "В развитие" с водещ Вероника Денизова по Bloomberg TV Bulgaria.
"Основните случаи на дискриминация са винаги в онлайн търговията – около 82%. В повечето от случаите тя не е на база гражданство или националност, а на база къде живеем. Практиките са няколко – на първо място има сайтове, които изобщо не са достъпни като съдържание, или пък се наблюдава необоснована разлика в цените за различните места", коментира Игнат Арсенов.
По думите му дискриминация става най-често в Австрия, Италия и Ирландия, а туризмът е един от най-засегнатите сектори.
В отговор на това Петър Ванчев посочи, че проблемът с различните версии за различните сайтове се свежда до това, че те много често са за продукти, които имат лицензна стройност. "Все още голяма част от световните корпорации нямат обща лицензионна политика за Европа, тя е регионална за отделни държави или набор от държави", уточни той.
По думите му друг фактор е, че за да може търговецът да има реални продажби, които да оправдаят поддържането на мрежа, която да доставя за цяла Европа, той трябва да има сайтове на множество различни езици, което за страни като България, Чехия, Полша е доста трудно.
Некоректен ли е българският онлайн потребител и необходими ли са повече регулации?
Вижте повече във видеото: