Азиатските корабни компании не могат да оцелеят сами и това ги кара да се сливат.
„Консолидация наблюдаваме в японската, китайската и корейската транспортна индустрия, коментира Кюнгхий Парк от Bloomberg News.
Тя посочи, че дори големият пазарен дял не помага особено много, като сред най-големите пет в корабния бизнес неизменно са европейските транспортни компании.
Парк е на мнение, че играчите на пазара осъзнават, че понякога е добре да работиш в много конкурентна среда.
„На пазара съществува мнението, че с по-малко играчи опитите за дъмпинг в цените на някои компании ще престанат и ценовите равнища ще се възстановят. Това изпраща положителен сигнал към индустрията и се очаква тя да стане много по-рентабилна и да намали загубите си. Единственият реален проблем е със свръхкапацитета и той няма да бъде решен скоро. Остава да видим колко дисциплинирани ще бъдат транспортните компании в бъдеще“, каза Кюнгхий Парк.