През третото тримесечие на годината се наблюдава истински бум в търсенето онлайн на стоки като климатици, видеоигри, телефони и др., съобщава NetEconomie.
Особено силен е ръстът в сектора в Западна Европа. Само във Франция оборотът на малките и средни интернет фирми е скочил с 365% спрямо същия период на 2003 г. до 385 млн. евро, а големите интернет търговци са увеличили продажбите си със 70% на годишна база до 644 млн. евро.
Малките фирми, занимаващи се с продажби по интернет, търсят нови и нестандартни възможности за развитие, като заемат нишите, оставени от големите имена, коментират от асоциация за наблюдение на сектора. Така все по-популярни стават стоки и услуги, предлагани онлайн, като тениски с оригинален дизайн, осигуряване на транспорт при смяна на дома или залагане на вещи.
Освен това вместо да се стремят да приличат на големите компании в бранша, западноевропейските интернет търговци залагат на обратната стратегия – изграждане на имидж на малък сайт с ограничен, но добре подбран асортимент с идеята цялата страница да напомня на виртуален вариант на близкия квартален магазин.
В същото време доверието на потребителите към онлайн пазаруването все повече се увеличава, като 26% от запитаните заявяват, че биха купили книга чрез интернет, 14% - софтуерни продукти, 9% - финансови услуги.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.