Основаната в Израел компания се надява да пласира 6,87 млн. акции, като първоначалната предвидена емисионна цена бе между 14 и 16 долара за брой. В последствие тя бе повишена на 16-18 долара за акция, а стартиралото във вторник IPO, водещи мениджъри на което са Goldman Sachs и CS First Boston, бе при емисионна цена 18 долара за акция.
Първата сделка с акциите на компанията обаче бе сключена при цена 22.95 долара, или с 27,5% над емисионната, а повишението за деня бе с 60% до 28.80 долара
Shopping.com е безплатен интернет сайт, който предоставя възможност за търсене на продукти на възможно най-добрата цена. Потребителят нанася името на стоката, от която има нужда, и Shopping.com му предоставя точните места, от които тази стока може да се поръча.
Според TheStreet.com, Shopping.com е четвъртият по големина сайт за търговия след E-Bay, Amazon и Yahoo. Приходите на компанията са се увеличили от 13 млн. долара за 2001 г. до 67 млн. долара за 2003 г.
Сред рисковете пред сайта обаче е фактът, че над 45% от приходите му идват от използването на услугата за търсене Froogle на американския гигант Google и при изтичането на договора между двете компанни не е напълно сигурно дали сътрудничеството им ще бъде подновено, коментира изданието.
В сряда акциите на Shopping.com се повишиха с нови 9,7% до 31,60 долара за акция.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.