Разходите за реклама са се покачили с 42,7% на годишна база, а рекламодателите отделят все по-голяма част от бюджета си за онлайн реклама, пренебрегвайки предпочитаните до момента традиционни методи.
"Онлайн рекламата със сигурност е на път да завземе големи дялове от останалите медии", прогнозира Грег Стюарт изпълнителен директор на Interactive Advertising Bureau.
В изследването се споменават множество големи компании отделящи все по-големи средства, за да се рекламират онлайн. Сред тях е подразделението Lincoln Mercury на Ford, което отделя 25% от рекламния си бюджет на мрежата.
Рекламата, свързана с интернет търсачките и спонсорираните линкове, остава най-популярният метод за онлайн пазара. През второто тримесечие те формират 40% от общия рекламен оборот, срещу около 29% година по-рано.
Междувременно обаче анализаторите смятат, че спонсорираните линкове ще регистрират по-слаб растеж през следващите 5 години, понижаващ се до 11% до 2009 г., срещу 65% през 2003 г.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.