Французите са настроени все по-позитивно към рекламата – вече 68% от тях одобряват нашествието на рекламите във всички медии, срещу одобрение от 63% през 2003 г. Интересът им би се засили още повече, ако имат предвид на колко се оценяват големите френски марки, рекламирани ежедневно чрез най-разнообразни методи, пише френското издание Challenges.
Търговските марки класирани на трите първи места в подреждането, изготвено от Challenges и Interbrand струват всяка над 5 млрд. евро, като става въпрос за най-известните и най-доходоносните френски марки и престижът им не само в страната, но и в световен мащаб.
Стойността на всички марки в класацията се е повишила в сравнение с миналата година, като лек спад отбелязва единствено производителя на канцеларски материали, запалки и ножчета за бръснене Bic.
За сметка на това силен растеж са постигнали Renault (+ 7 %) и Lacoste (+ 8 %), превърнали се в символ на засилването на престижа на френските стоки в чужбина. Продажбите на Lacoste растат с всеки изминал месец в САЩ, а Renault се превърна във втората най-търсена марка в страните от Източна Европа, пише Challenges.
Най-голям прогрес обаче се наблюдава при L’Oreal (ръст от 10%) през 2003 г., като козметичната марка тази година би могла да измести от първото място производителя на луксозни стоки Louis Vuitton, ако продължава да нараства с такива темпове.
Новите в класацията са Societe generale (на седмо място в подреждането), Lancome (дъщерна марка на L’Oreal) и списанието Elle, което е идеален пример за това как една френска марка може постепенно и неотменно да разширява известността и стойността в течение на годините.
Ето и първите пет марки в класацията:
1. Louis Vuitton, оценена на 7,6 млрд. евро
2. L’Oreal – 6,33 млрд. евро
3. NP Paribas – 5,47 млрд. евро
4. Chanel – 4,88 млрд. евро
5. Danonе – 4,79 млрд. евро
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.