Пример за такава фирмена политика е инвестиционната банка Merrill Lynch. Миналия месец финансовата институция забрани на своите служители да ползват Yahoo, AOL и други имейл провайдери и услуги, за да се предпази и защити корпоративната мрежа от проникването на вируси и спам. От компанията също така предупредиха своя персонал да е внимателен относно съобщенията по служебните мейли, въпреки инсталираните филтри и антивирусни програми.
Пример за драстични мерки относно забраната на ползването на базирани в мрежата мейли са и по-малки компании, като Sports Section, фотографска компания в Атланта, САЩ. Фирмата принуди своите 100 служители да сменят служебните си мейли и забрани ползването на лична поща.
Европейските компании също въвеждат ограничения в ползването на мейли. Английската верига за продажба на мобилни телефони Phones4U забрани на своите 2 500 служители да пращат и получават имейли. Влизането пък в лична поща е абсолютно забранено. В момента само клиентите на компанията могат да пращат мейли и служителите имат право да четат само техните съобщения.
Ръководителите на компании и от двете страни на Атлантика признават, че предприетите мерки са драстични, но на фона на глобалната ситуация в момента са необходими. Имейлите са най-ефективната форма за бизнес комуникация, категорични са 80% от общо 500 бизнесмени, участвали в проучване на компанията Meta Group.
Проблемът е, че вирусите, които все по-често започнаха да се разпространяват чрез имейли, както и спамът струват на компаниите милиарди долари всяка година. Тази година специалистите очакват половината от всички получавани корпоративни имейли, или повече от 2 трилиона електронни съобщения, да са спам.
450 вируса пък бяха засечени в интернет пространството през август, което е своебразен рекорд и още повече влошава картината.
По тази причина работодателите обмислят дали да не прибягнат към още по-драстични мерки, като ограничение в количеството на служебната поща и забрана на служителите да ползват интернет.
За да преодолеят ограниченията в ползването на електронната поща, в момента компаниите разчитат на мобилните телефони и инстантните съобщения като ICQ, Yahoo Messanger и др., които за момента не пренасят огромни количества спам и вируси, както имейлите.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.