Новият образ на търговската секция на интернет портала ще предлага специални инструменти, които да помогнат на потребителя при избора на стоки. Най-голямото преимущество на новата система е възможността клиентите да сравняват паралелно (един до друг) продуктите по различни критерии, като марка, цена, рейтинг на консуматорите и др.
Сравнителното онлайн пазаруване е нова идея в интернет пазаруването и Yahoo смята да разшири предлагането й в области от своята мрежа, като туристическите услуги и продажбите на коли.
Подобреният нов сервиз на Yahoo Shopping ще причини главоболия както на малките играчи в е-търговията, така и на гиганти като Amazon и eBay.
В момента сравнителното онлайн пазаруване прекалено затруднява клиента, вместо да го ориентира и да му помага. Компании като DealTime.com, mySimon, BizRate и PriceGrabber, предлагат подобни услуги, но търсенето е силно фрагментирано.
Стратегията на Yahoo e съвсем различна и цели чрез подобрената технология за търсене да генерира допълнителни приходи. Основната цел на интернет гиганта е повишеното влизане на интернет потребители с цел пазаруване да позволи вдигането на рекламните тарифи.
Роб Соломон, генерален мениджър на Yahoo Shopping заяви, че промените ще изведат Yahoo пред другите онлайн магазини.
Според него е-трейдъри като Amazon, BizRate и PriceGrabber предлагат добър вариант на сравнително пазаруване, докато магазина Froogle на Google и eBay имат още по - богат и развит вариант за сравнителен онлайн пазар.
Yahoo в момента е третия най-посещаван мултикатегориен уеб сайт за търговия след eBay и Amazon, сочи пазарно проучване на компанията Nielsen/NetRatings.
Разликата обаче между Yahoo и номер 2 Amazon е значителна. Amazon има 26.1 милиона посетители през август, докато Yahoo Shopping - 15.1 милиона.
В момента Yahoo Shopping генерира приходи от 1 до 5 млн. долара на тримесечие. Според прогнозите тези цифри ще скочат до 50 -100 млн. долара през 2004 г.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.