"Reynolds Tobacco изцяло променя бизнес стратегията си, с надеждата да постигне по-висока печалба," съобщава Андрю Шиндлер, председател и изпълнителен директор на RJR.
Тази новина идва в момент, в който тютюневият гигант се сблъсква с нарастващата конкуренция на по-евтините цигари, продавани от останалите тютюневи компании. Това принуди компанията да стартира мащабна рекламна компания, включваща продажбата на 2 пакета цигари на цената на един.
През юли RJR обяви, че печалбата на компанията за второто тримесечие е паднала с 67% главно заради по-високите разходи за реклама. Продажбите за същия период са намалели с 16%.
Шиндлер добавя, че компанията смята да намали разходите си с 1 млрд. долара до 2005 г. и да съсредоточи усилията си в нова рекламна кампания за промотиране на основните си марки цигари Camel и Salem, оставяйки на по-задни позиции такива като Winston и Doral.
По-рано тази година в пресата се появиха спекулативни заглавия относно евентуалното сливане на R.J. Reynolds и British American Tobacco, собственикът на конкурентната компания Brown & Williamson Tobacco.
Шумът около евентуалното сливане фокусира вниманието върху плачевното състояние, в което се намират повечето американски тютюневи компании заради високите данъци, изплатените суми по извънсъдебни споразумения по жалби на пушачи с белодробни заболявания и реализираните ниски продажби на неосновните марки цигари.
R.J. Reynolds Tobacco Company е втората по големина тютюнева компания в САЩ и произвежда всяка четвърта, продадена в страната.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.