IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

DVD за еднократна употреба вероятно няма да има успех

11:07 | 15.09.03 г.
Автор - снимка
Създател
DVD за еднократна употреба вероятно няма да има успех
Малко след пускането на пазара в САЩ на DVD-та за еднократна употреба експертите дават скептични прогнози относно успеха на новия продукт. Те съвсем не са убедени, че потребителите са готови да платят 7 долара (6,2 евро) за DVD, което трябва да бъде изгледано до 48 часа след отварянето му.

Buena Vista Home Entertainment, клонът за видео филми на Disney, миналата седмица пусна в продажба в някои части на САЩ филми върху DVD за еднократна употреба, наречено EZ-D.

Външният вид на EZ-D е напълно идентичен с този на стандартното DVD. В момента обаче, когато новият продукт бъде изваден от пластмасовата си опаковка, ви остават 48 часа да изгледате филма. След изтичането на този срок достъпът на въздух до EZ-D поврежда продукта и той вече не може да бъде прочетен.

Предимствата на EZ-D са практичната цена, липсата на глоба, ако закъснеете да го върнете във видеотеката и фактът, че в същност въобще не се налага да го връщате.

Blockbuster обаче, най-голямата световна верига от видео-клубове, заяви, че не вижда големи шансове за успех пред новото DVD за еднократна употреба.

В продължение на десетилетия видеотеките се възползват от налаганите глоби на клиентите си, които закъсняват да връщат наетите видео касети и DVD-та. Но тези допълнителни приходи, които понякога увеличават двойно цената за наем, по-никакъв начин не се отразяват на кино студията, произвеждащи филмите.

Това е причината студията да се опитват да намерят алтернатива на видео клубовете. Това заяви наскоро пред Ройтерс Джон Антиоко, изпълнителен директор на Blockbuster.

Въпреки това видео пазарът остава достатъчно атрактивен за филмовите студия. Според изследователския институт Adams Media Research стойността на този пазар в САЩ е 12,3 млрд. долара (10,9 млрд. евро) или 59% от очакваните от студията приходи за тази година на американска територия.

Според анализатор от Blaylock & Partners цената от 7 долара (6,2 евро) за продукт, чийто срок на годност е толкова ограничен във времето, е "малко висока" за потребителите. За сравнение, наемът на видео филм в повечето видеотеки за 5 дни е едва 4 долара (3,5 евро).

Според създателите на EZ-D, ако продуктът бъде лансиран достатъчно умело и може да бъде намиран на достатъчно много места, то той неминуемо ще изкуши любителите на практичните стоки.

Намалените цени на повечето големи разпространители на DVD до средно 5,88 долара (5,2 евро) илюстрират по-добре от всякакви убеждения до каква степен EZ-D рискува да претърпи пълен провал.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:40 | 01.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още