За първите 7 месеца на годината ръстът в производството на годишна база е още по-впечатляващ - 94,8%, достигайки 1,07 млн. автомобили, срещу 1,06 млн. броя за цялата 2002 г.
Като се имат предвид планираните увеличения в производството от китайски и чужди автомобилостроители, очакванията са в страната да се произведат над 2 млн. автомобили до края на годината. Това според анализаторите неминуемо ще доведе до пренасищане на пазара.
От Статистическото бюро добавят, че този ръст на продукцията, който няма аналогия по света, крие риск от ценова война.
"Твърде е възможно през второто шестмесечие да станем свидетели на ценова война между компаниите, които произвеждат автомобили, тъй като стратегията за пускане на пазара на нови модели вече няма да дава резултат", предвиждат анализатори от Бюрото.
Според китайската преса и според анализатори Пекин скоро ще предприеме действия за ограничаване на свръхинвестициите в сектора. Възможно е властите да завишат изискванията за строене на заводи за производство на автомобили и да вземат мерки в посока преструктуриране на по-малките автомобилостроители.
Досега не е публикувана официална директива, но очакванията са китайските производители да бъдат защитени от конкуренцията на чуждите компании като Volkswagen.
В момента в страната има над 120 автомобилостроителя. Само 2-ма от тях обаче: First Automotive Works (FAW) и Shanghai Automotive Industry, произвеждат над 500 000 автомобили годишно.
FAW, която присъства в съвместните компании на Volkswagen и на Toyota, е удвоил продукцията си през юли в сравнение със същия период на миналата година. За юли произведените автомобили са 33 800 броя, което е месечен рекорд за компанията.
Най-големият китайски автомобилостроител предвижда да има производствен капацитет от 2 млн. автомобили през 2007 г., срещу сегашните 900 000 броя.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.