Нетната печалба за тримесечието април-юни на базираната в Лондон компания, падна до 48 млн. лири (78 млн. долара) от 287 млн. лири за същия период на миналата година.
От началото на годината British American Tobacco стартира мащабни рекламни кампании на топ марките си Dunhill, Pall Mall и Kent, за да засили пазарното си присъствие и увеличи продажбите.
Компанията е в процес на преместване на производствените си мощности в страни като Нигерия и Корея, за да намали разходите за работна ръка. Тютюневият гигант започна през април съкращение на 1300 работни места в заводите си в Канада и САЩ, за да овладее растящите разходи.
По-рано този месец British American Tobacco одобри закупуването на италианския тютюнев монополист Ente Tabacchi Italiani за 2.32 млрд. евро. Целта на британската компания е да придобие по-голямо присъствие в Италия, която е втория по големина тютюнев пазар в Европа.
British American Tobacco обяви наскоро, че ще се включи в наддаването за тютюневи компании в Турция. Британският лидер вече отправи две оферти за закупуване на две тютюневи фабрики в Сърбия.
Анализатори очакват British American Tobacco да отправи оферти към американски компании, като R.J. Reynolds Tobacco Holdings, за да консолидира присъствието си на американския пазар.
BAT следва стратегия за разширяване в Азия и Източна Европа, в опит да се превърне в тютюнева компания номер едно в света. В момента British American Tobacco контролира 15% от световния пазар, докато лидерът Philip Morris е начело със 17%.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.