Успехът на този вид търговски стратегии позволява на Amazon.com да предвижда оборот между 4,9 и 5,1 млрд. за цялата 2003 г. Прогнозите на компанията преди три месеца бяха за 4,7 млрд. долара.
Оборотът се е покачил с 36,4% до 1,1 млрд. долара срещу 805,6 млн. долара през второто тримесечие на 2002 г. 64% от оборота е реализиран в Северна Америка (САЩ и Канада), а 36% във Великобритания, Франция, Германия и Япония.
Изпълнителният директор на компанията Джеф Безос каза, че е доволен от резултатите. Той обясни, че пред мащабна рекламна кампания в медиите компанията предпочете да намали цените на някои от продуктите си и да предостави редица безплатни услуги.
В момента Amazon.com предлага в САЩ 30% намаление за всяка покупка на книга на цена над 15 долара и понижение на цените на CD и DVD, уточняват от компанията.
През юни Amazon е продал 1,4 млн. екземпляра от 5-ия том от приключенията на Хари Потър "Хари Потър и Орденът на Феникса".
Очакванията са за цялата 2003 г. продажбите да достигнат 4,9 до 5,1 млрд. долара, или ръст между 25 до 30% в сравнение със 2002 г.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.