Типичните интернет потребители кликват и посещават само първите три намерени страници от зададеното търсене. Само един от всеки пети нет клиент прекарва минута и дори по-малко в даден от изкараните от търсенето линкове. Това според авторите на изследването е прекалено малко време за да се прецени съдържанието на сайта. Така много електронни страници остават недооценени и пренебрегнати.
Двама от учените провели проучването са анализирали повече от 450 000 уеб запитвания в търсачката AlltheWeb.com за период от 24 часа.
Повече от половината от юзърите са проверили само един резултат от конкретно търсене, а повече от 80% са спрели да проверяват след първите три резултата.
Изследването също така показва, че половината от потребителите правят само едно търсене, а половината от тях гледат само една уеб страница от извадените резултати.
Това предполага, че юзърите са изнервени и чакат веднага да намерят това което търсят, коментират анализаторите.
Един от важните изводи на изследването е значението страницата да има добро класиране в търсачките.
Според изследването при разработването на една страница, нейните създатели трябва да са напълно наясно за съдържанието и предназначението на техния сайт, ако искат да привлекат потребители.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.