Производителят на Pepsi, и напитките 7-Up и Mountain Dew ще инвестира 150 млн. долара през следващите 18 месеца за строеж на шест бутилиращи фабрики, съобщи директорът на Pepsi Co в Китай. В момента компанията има 14 завода във втората най-мощна азиатска икономика. Coca Cola от своя страна има 30 бутилиращи фабрики.
Така бутилиращият капацитет на американската компания в Китай ще достигне 400 милиона каси от 300 милиона в момента.
Продажбите на безалкохолни напитки в Китай, който със своите 1.3 милиарда жители е най-бързоразвиващия се пазар в света, се покачват със средно 10% годишно през последните три години. В тази ситуация за Pepsi е от изключителна важност да догони изоставането си от Coca Cola.
Според специалистите продажбите на сокове и други напитки имат по-добри перспективи за продажби на китайския пазар, отколкото газираните Pepsi и Cola.
В потвърждение на тези прогнози Coca-Cola започна през март производството на плодовата напитка Qoo и студеният чай Nestea.
Pepsi пак изостава в тази пазарна ниша от Coca Cola. Единствената негазирана напитка, която Pepsi продава в Китай е енергийният сок Gatorade.
Този месец от Pepsi започнаха да коригират своя пропуск, стартирайки производството на натуралните сокове Dole в новопостроената миналата година, за 30 млн. долара фабрика в южния индустриален център Гуанджоу.
Pepsi държи 17% от пазара на безалкохолни напитки в Китай, докато делът на Coca Cola е почти два пъти по-голям - 33%. Според специалисти причината за изоставането на Pepsi е недостатъчният брой бутилиращи заводи.
Pepsi започна да инвестира в Китай през далечната 1981 г., две години след като Coca-Cola стъпи отново на китайския пазар. Coca-Cola бе изгонена от Китай през 1949 г. , след идването на власт на комунистическата партия. През 1979 г. на американския гигант отново бе разрешено да стъпи в страната.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.