Най-голямата европейска вестникарска групировка също така обяви, че стартира издаването на нов ежедневник в Полша, където е номер 2 на пазара за списания.
Очакванията на Springer са да увеличат двойно продажбите си на полския пазар, заяви пред Ройтерс член на борда на директорите на германския концерн.
Освен на полския пазар, Springer има стабилни позиции в Чехия и Унгария. Новата стратегия на групировката залага на издаването на вестници и ежедневници и стъпването на чуждестранни пазари.
Издателят на "Билд", който има тираж от четири милиона броя като за начало ще спазва стратегията на постепенно разширение. Тази тактика ще бъде приложена първо в Полша, където водещ ежедневник е "Газета Виборча", с 40% дял от вестникарския рекламен пазар.
Германската групировка ще заложи на таблоиди, бизнес или спортни ежедневници, защото читателският вкус може да бъде променян по-бързо в тези сегменти, отколкото с предлагането на вестници с голям спектър, коментират от компанията.
Основен конкурент на таблоида, който Springer пуска в Полша ще бъде Super Express, собственост на шведската групировка Bonnier, която има дял от 8% на рекламния пазар за вестници в Полша.
От Springer обаче не изглеждат притеснени от факта, че рекламният пазар за печатни издания в Полша изчисляван на 270 млн. долара се сви с 20% през 2002 г. Те са наясно, че чуждестранните пазари не са вече предишната златна мина но са готови да инвестират.
От издателската групировка възнамеряват да стъпят в Китай и Русия до две години. От Springer възнамеряват да превземат и азиатския пазар, като първата стъпка ще бъде лицензирането на популярното в Европа авто списаниe Auto Bild в Индонезия.
Springer се справи и с кризата, която през 2001 г. доведе до първата й годишна загуба в 50-годишната й история.
Групировката се върна на печалба през 2002 г., благодарение рязко ограничаване на разходите и съкращението на 1 000 работни места.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.