Продажбите на дребно в САЩ през миналата седмица са се увеличили с 4,5% на годишна база благодарение на предпразничните покупки, показват данни на Международния съвет на шопинг центровете и Goldman Sachs Group.
За сравнение седмица по-рано растежът на продажбите на дребно беше 3,4%.
Много от големите търговски вериги привличаха купувачи с промоции и удължено работно време преди Коледа, пише Bloomberg.
“По празниците ситуацията за търговците на дребно беше по-добра от очакваното”, коментира Маршал Коен, анализатор от NPD Group във Вашингтон. “Потребителите, на които им писна да се стискат като в пашкул, просто излязоха и купиха това, от което имат нужда”, допълва той.
Агенцията припомня, че безработицата в САЩ намаля до най-ниското си ниво от над две години, а потребителското доверие през декември достигна най-високото си ниво от април насам.
Доверието на потребителите се повиши за втори пореден месец, а това е индикатор за много икономисти, че е възможно темпът на възстановяване на американската икономика да се е ускорил.