Европейският съюз все още има "значителни пропуски" в отношенията си с Пекин. Това коментират в Европейската комисия (ЕК) след осем кръга преговори, целящи да се избегнат митата върху произведените в Китай електрически превозни средства, които трябва да влязат в сила до края на този месец. В Брюксел проучват споразумения за индивидуално ценообразуване с някои производители на автомобили, които биха могли частично да избегнат новите мита само за някои модели, обхванати от споразуменията.
Темата беше обсъдена по време на среща между комисаря, отговарящ за търговията на общността Валдис Домбровскис и китайския министър на търговията Уан Вентао. двамата проведоха видеоразговор, в който обсъдиха напредъка на дискусиите до момента и се договориха да продължат техническите разговори в близко бъдеще.
Двете страни обсъдиха още и дали може да бъде постигнато споразумение за т.нар. ценови гаранции - сложен механизъм за контрол на цените и обема на износа, който би могъл да замени антисубсидийните мита.
Китай обаче предупреди износителите да не търсят индивидуални споразумения с ЕС, тъй като иска всички производители да бъдат включени в общо споразумение като част от преговорите, които се водят от китайски търговски орган. Без споразумение електрическите превозни средства, произведени в Китай, ще бъдат облагани с мита в размер на 45%, като регламентът за въвеждане на новите тарифи трябва да бъде приет до 30 октомври.
Още новини можете да видите във видеото
Още новини от рубриката Bloomberg Terminal можете да намерите тук