Д-р Гонзало, бихте ли споделили повече за стратегията на Huawei – в кои области смятате да се развивате най-активно в следващите години?
Още преди преди Covid-19 установихме, че има нарастващ апетит за нови устройства и нови начини за използване на технологиите. От 2016 г. пазарът на смартфони стагнира. По света има повече телефони, отколкото хора, така че пазарът няма да продължава да се развива. Хората вече ползват своите телефони за по-дълги периоди. Този глад за нов телефон всяка година започва да избледнява, а смартфонът вече не е кралят на коледните подаръци. Вместо това виждаме все по-голям апетит към интернет на нещата. Хората започват да се интересуват от умни часовници, от умни колонки.
Доктор Хайме Гонзало е вицепрезидент на Huawei Consumer Mobile Service (HMS) за Европа и е отговорен за продуктовата и бизнес стратегията, както и за представянето на всички мобилни услуги на компанията в региона. Основната мисия на екипа му е да подобрява потребителското изживяване и ангажираността във всички вертикали, включени в HMS: приложенията, игрите, търсачката, рекламите, облачното съхранение, филмите, музиката и други. Преди да се присъедини към Huawei, той работи в Google, както и в Electronic Arts Mobile. С Хайме се срещнахме в София, за да поговорим за посоката, в която ще се развива HMS. Това се случи дни преди официалната премиера в България на новия смартфон на компанията nova 10, която е планирана за 20 септември.
В този смисъл има преход от фокусиране върху устройствата към фокусиране върху различни сценарии. Това означава, че нашите устройства не са оптимизирани така, че да са единствената джаджа в стаята ви, а да се свързват и да позволяват сценарии, които преди бяха обременени с трудна интеграция. Ако в един офис например имате лаптоп и се нуждаете от принтер, трябва да купите принтера, а след това да преживеете доста стрес в опити да свържете принтера с компютъра. Вероятно трябва да свалите някакво приложение. Нещата могат да не проработят от първия път и да се наложи да търсите във форуми и да откриете, че ви трябва конкретен драйвър. Това не е 21 век. Това е миналото. Huawei не смята, че това е добър сценарий, така че се замислихме как трябва да изглежда умният офис. След това проектирахме тази среда със суперустройства, в която нашият лаптоп засича принтера и се свързва с него с едно плъзване по екрана. Всичко това се случва без кабели, без Wi-Fi, без сървъри. Има peer-to-peer връзка между устройствата. Търсим средата, в която нашите технологии могат да бъдат полезни и къде хората прекарват повече време след Covid.
Какво се промени след пандемията?
След Covid-19 персоналният компютър си върна важността, която имаше преди. През последните 10 години смартфонът започна да набира популярност, а тази на компютрите намаля. Но след като много компании позволиха работа от дистанция, а телеконференциите са все по-често срещани при хибридния модел на работа, персоналният компютър и умният офис у дома стават много по-важни от преди.
Нуждаем се от по-лесни решения за вкъщи?
Да, имаме нужда от нещо удобно, така че потребителите да имат нещо, което работи безпроблемно. Някои потребители разбират от информационни технологии, защото работят това, но при други не е така. Те трябва да се фокусират върху работата, а не върху конфигурирането на пространството. Нещо повече, предлагаме много добра връзка между машините. Нашата HarmonyOS позволява телефонът ви да бъде свързан с компютъра с един клик. Директно можете да дърпате снимки от телефона към PowerPoint презентация и обратното. Не говоря само за свързването на устройствата, а и за това как те да работят по-лесно до степен, в която трима инженери могат да работят по един продукт на три различни устройства с три различни операционни системи. Един от тях може да има Harmony таблет, един да работи на лаптоп Huawei с Windows, а третият - да ползва смартфон на Huawei с EMUI. Тези три устройства могат да си комуникират и да свържат харддисковете си, включително да свържат възможностите за търсене.
Huawei е водещ световен доставчик на инфраструктура за информационни и комуникационни технологии (ИКТ) и интелигентни устройства. С интегрирани решения в четири ключови области – телекомуникационни мрежи, информационни технологии, интелигентни устройства и услуги в облак – компанията предоставя цифрово преживяване на всеки човек, дом и организация за един напълно свързан и интелигентен свят. Като една от трите бизнес групи на Huawei Huawei Consumer BG е лидер в използването на изкуствен интелект в ежедневието ни. Това обхваща смартфони, компютри, таблети, носими, мобилни широколентови устройства, устройства за дома и семейството, както и облачни услуги.
HUAWEI Mobile Services е част от Huawei Consumer Business Group, която има за цел да предостави цялостно мобилно преживяване на потребителите в световен мащаб. Услугите включват Mobile Cloud, AppGallery, Video, Themes, Screen Magazine и др. Към 31 декември 2021 г. HUAWEI Mobile Services обхваща 730 млн. потребители в над 170 държави.
Какво означава това за потребителите?
Ако паспортната ви снимка е на някой от харддисковете ви, но не помните дали е на телефона, на таблета или другаде, не се налага да търсите на всяко устройство отделно. Ако сте част от нашата екосистема, можете да търсите на всички тях едновременно. Можете да намерите файла и да получите достъп до него през всяко друго устройство.
В презентацията, която показахте на медийното ви събитие в София, в стратегията ви беше включено и умното пътуване. Каква е концепцията ви за него?
Преди няколко месеца показахме умни очила, които са много елегантни, не са големи и позволяват превод в реално време на всеки език. Те не наслагват текст върху текст, а директно ви показват на този, на който искате превод. Освен това с тях можете да търсите насоки, навигация, ако сте в град, който не познавате. Всичко това е свързано с нашите часовници. Ако карате велосипед например и не познавате района, обичайно се налага да слезете от колелото, да извадите телефона си и да потърсите насоки. Пътуването и движението са оптимизирани с нашите решения.