Verizon не е успяла да изпълни прогнозата за приходите си за третото тримесечие, след като по-малко хора са подновили смартфоните си, а това е засенчило добавянето на повече абонати на безжични услуги. Новината изпрати цената на акциите на телекомуникационния гигант с 3% надолу преди началото на борсовия ден в САЩ, предава Ройтерс.
Американската компания отчете 10% спад на обема на подновените смартфони, след като високите лихвени проценти принудиха клиентите да свият разходите си. В резултат на това продажбите на мобилно оборудване са се свили с 9 на сто през тримесечието.
Общите приходи са достигнали 33,3 млрд. долара, което е малко под очакваните от анализаторите 33,43 млрд. долара, сочат данни, събрани от LSEG.
Въпреки това Verizon прибави нетно 239 хил. плащащи месечна такса абонати през тримесечието до края на септември, в сравнение с очакваните 218 100, показват данни на FactSet. През предходното тримесечие броят беше 148 хил.
Нарастващият интерес към myPlan на компанията – предложение, което може да се персонализира и да се добавят екстри като стрийминг услугите Disney+, Hulu и Max на допълнителна цена – е помогнало на Verizon да остане устойчива на конкурентния американски телекомуникационен пазар.
Докато американският телекомуникационен пазар е близо до насищането си, Verizon и нейните конкуренти се стремят да защитят бизнеса си с високоскоростен широколентов интернет, за да се възползват от нарастващото потребление на данни от клиентите. Компанията реши да придобие доставчик на оптичен интернет Frontier Communications миналия месец в рамките на сделка за 20 млрд. долара.
Нетно добавените клиенти на широколентови услуги от Verizon за последното тримесечие са 389 хил., спрямо 434 хил. година по-рано, което е довело общия брой абонати на широколентови услуги на компанията до над 11,9 млн.
Като се изключат някои елементи, Verizon е спечелила по 1,19 долара на акция, в сравнение с прогноза за 1,18 долара на акция.