Verizon Communications отчете оперативни приходи за второто тримесечие, които не успяха да изпълнят очакванията на анализаторите, пише Bloomberg.
Общите оперативни приходи са достигнали 32,8 млрд. долара, което е с под 1% повече спрямо година по-рано. Анализаторите очакваха средно 33,1 млрд. долара. Цената на акциите на компанията се понижи със 7% в понеделник сутринта в Ню Йорк, записвайки най-голямото си отстъпление от повече от година.
Слабият общ растеж прикри изненадващия ръст на клиентите на безжични мобилни услуги и увеличението на клиентите на фиксиран безжичен широколентов интернет. Приходите от безжични услуги са 19,8 млрд. долара за трите месеца до края на юни, обяви компанията. Това представлява 3,5% ръст и е в съответствие с прогнозите на анализаторите.
Verizon, който е най-големият американски мобилен оператор, е привлякла 148 хил. клиенти на мобилни услуги на договор, над очакваните 118 хил. Verizon положи усилия да избегне загубата на абонати заради конкуренти чрез бонуси, като пакетен план, който включва Netflix и Hulu Max, за допълнителни 10 долара на месец. Клиентите могат също така да добавят пакет Disney+ или Apple.
Базираният в Ню Йорк оператор се фокусира върху своите фиксирани интернет услуги. Компанията заяви, че е добавила 218 хил. абонати в тази област през второто тримесечие – със 7,4% повече спрямо първото тримесечие на годината. Телекомът е привлякъл и 160 хил. бизнес клиенти през периода, а това е най-големият тримесечен резултат по този показател досега. Това дава на гиганта база от над 3,8 млн. клиенти на фиксирани безжични услуги – увеличение с близо 69% на годишна база.
Ръстът при фиксираните безжични услуги помага да се компенсира общият спад на абонатите на широколентов интернет, след като правителствената програма за субсидиране приключи през юни. Програмата за достъпна свързаност предостави на домакинствата с ниски доходи месечна отстъпка за широколентова интернет услуга.
Коригираната печалба е достигнала 1,15 долара на акция, в съответствие с прогнозата на анализаторите. Компанията потвърди прогнозата си за 2-3,5% ръст на приходите от мобилни услуги и коригирана печалба на акция между 4,50 и 4,70 долара.
Цената на акциите на Verizon нарасна с около 10% от началото на годината, като изостава спрямо тази на конкурентите AT&T и T-Mobile, които са записали по 14% ръст за същия период.