Telecom Italia SpA може да продаде активи на стойност около 1 млрд. евро в опит да намали допълнително дълга си и евентуално да възнагради инвеститорите, съобщава Bloomberg, цитирайки източници, запознати с въпроса.
Телефонният оператор може да се разпореди с оставащия си дял в оператора на мобилни кули Inwit SpA, оценен на около 300 млн. евро, изтъкват източниците, пожелали да запазят анонимност.
Към това може да се прибави и планираната продажба на звеното на Telecom Italia Sparkle SpA, която се очаква да осигури между 600 млн. евро и 800 млн. евро.
Сделката за Inwit може да се реализира чак през 2026 г.
Акциите на Telecom Italia се сринаха по-рано този месец, тъй като инвеститорите изразиха опасения относно по-висока от очакваното прогноза за дълга за края на 2024 г. Компанията казва, че ще може да изпълни своите многогодишни насоки дори ако дългът ѝ се повиши тази година след приключването на забележителна сделка за продажба на нейната фиксирана мрежа - ход, изготвен от някогашния монополист в опит да постави дълга под контрол.
Последните планове за продажба на активи трябва да помогне на Telecom Italia да набере средства, които след това да използва за намаляване на дълга или за възнаграждение на акционерите.
Продажбата на мрежата на Telecom Italia на базираната в САЩ KKR & Co. беше подписана в края на миналата година, отбелязвайки първия път, когато европейски оператор избра да продаде своята фиксирана мрежа. Миналата седмица KKR потвърди, че сделката ще приключи през лятото.
„Очаква се Telecom Italia да се върне към генерирането на пари на ниво група, както и на вътрешния италиански пазар, благодарение на нашия нов тригодишен бизнес план“, изтъква главният изпълнителен директор Пиетро Лабриола за всекидневника Corriere della Sera.
Евентуалната продажба на Sparkle също ще помогне за ускоряване на плановете за евентуално възнаграждение на акционерите, добавя той.
Италианският телекомуникационен сектор стана свидетел на вълна от сделки през последните месеци. Vodafone Group Plc сключи споразумение на стойност 8 млрд. евро за продажба на италианския си бизнес на Swisscom AG, с което приключи дългогодишните опити за продажба и подготви почвата за разтърсване на силно конкурентния италиански пазар.