Собственикът на Vivacom – United Group, финализира сделката за придобиването на „Булсатком“, съобщиха от компанията. Приключването на сделката се случва по-малко от две седмици, след като Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) официално даде „зелена светлина“ на придобиването.
Ходът е част от дългосрочната стратегия на United Group за разширяване и укрепване на пазарното присъствие в региона и стимулиране на бъдещите иновации в за едно дигитално и свързано общество, съобщават от компанията.
Съпротива срещу сделката имаше както от страна на другите два основни оператора у нас – А1 България и Yettel, така и от страна на политици. Според двата телекома придобиването може да доведе до безпрецендента концентрация на пазарно и медийно влияние с оглед на това, че United Group е собственик и на медийната група „Нова Броудкастинг Груп“. Според A1 и Yettel така един участник ще контролира повече от 60% от пазара на разпространение на телевизия и над 40% от пазара на достъп до интернет.
Съпредседателят на „Продължаваме промяната“ (ПП) Кирил Петков призова Комисията да не взима решение, преди да бъдат сменени ръководствата на регулаторите. Позицията му беше възприета от купувача като опит за влияние върху решението на КЗК.
Според Комисията за защита на конкуренцията United Group няма възможност да пречи на навлизането на нови конкуренти, защото бариерите за навлизане на съответните пазари са преодолими.
„Булсатком“ предоставя на домакинства и бизнес абонати услуги за сателитна телевизия, IPTV и интернет. Компанията има и собствена национална оптична инфраструктура и дистрибуторска търговска мрежа.
„Щастливи сме от финализирането на придобиването на „Булсатком“. Тази стъпка ще ни позволи да стимулираме по-нататъшния растеж на този важен пазар и ще позволи ускоряване на иновациите в региона. Това придобиване допълва нашето портфолио и има ясни ползи за настоящите и бъдещи клиенти в България“, казва главният изпълнителен директор на United Group Виктория Боклаг.
Базираната в Нидерландия United Group стъпи на българския пазар през 2020 г. с придобиването на Vivacom. Компанията развива дейност в осем държави и има близо 16 млн. потребители и 15 хил. служители. От март 2019 г. мажоритарен собственик на United Group е глобалната инвестиционна компания BC Partners. От юли 2020 г. Vivacom е част от United Group, като в България групата включва още „Нова Броудкастинг Груп“ и вестник „Телеграф“.